Playa colorada - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Hilde Bos - WaarBenJij.nu Playa colorada - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

Playa colorada

Blijf op de hoogte en volg Hilde

18 Januari 2014 | Venezuela, Playa Colorada

Ik heb de reis naar Venezuela gelukkig overleefd. Na 3 vluchten vanaf Buenos Aires was ik dan eindelijk geland in Caracas. Daar moest ik overnachten omdat de volgende vlucht naar Barcelona pas de dag erna ging. Na mijn vlucht naar Barcelona werd ik opgehaald door iemand van jakera, de organisatie. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij mijn verblijf voor de komende 18 weken. Het is echt een soort van kamp met een grote kamer vol met stapelbedden. Ik had mazzel en deel een kamer met maar 2 andere meisjes. Ik heb zelfs een tweepersoons bed!

Iedereen hier is hartstikke aardig en we zijn al snel een hechte groep geworden. Er zijn behoorlijk wat nationaliteiten hier, een Deen een Zweed, een Franse, IJslanders, Engelsen, Duitsers, twee andere Nederlanders natuurlijk veel Venezolanen die hier werken. In het begin waren we in totaal met ongeveer 20 mensen, maar woensdag zijn er nog 15 Engelsen aangekomen die allemaal vrijwilligerswerk gaan doen.

Toen ik aankwam op het kamp was er helemaal niemand, dus ik dacht dit gaat gezellig worden. Gelukkig kwamen veel mensen rond de middag terug, zij waren naar Puerto la Cruz gegaan. Dat is een stad verderop waar ze internet hebben! wow!
Hier in het kamp hebben we geen internet of bereik, dus eigenlijk is dat wel heel fijn.
Wanneer we de jungle in gaan zal dit namelijk ook zo zijn, dus het is beter dat we er nu alvast aan wennen.

Tot nu toe is het al een behoorlijk actief kamp geweest. Iedere ochtend gaat de wekker om 6 uur voor de morning workout. Meestal bestaat de morning workout uit een hike voor een halfuur en vervolgens gaan we naar het strand om te zwemmen. Een heerlijk begin van de dag, al zeg ik het zelf. We gaan ook nog veel meer sportieve dingen doen, tot nu toe hebben we ookal een paar klimlessen gehad in de avond en gisteren was onze eerste kajakles. Morgenochtend vertrekken we met de kajaks naar een eiland voor 3 dagen, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

Ik merk nu al dat ik erg veel moeite heb met Nederlands typen. Niet omdat ik al in het Spaans denk, nee helaas, ik spreek vooral Engels hier. De meesten zijn nog beginners met Spaans dus dan wordt het lastig een gesprek te starten in het Spaans. Maar ik weet zeker dat als ik hier wegga, dat het wel goed zit met mijn Spaans. Ik heb namelijk een hele goede lerares en we hebben meestal 3 uur per dag les. Verder heb ik maar les met twee andere meisjes, dus het is bijna een privéles.

Iedere ochtend en avond eten we gezamenlijk en een keer per week ben je dan ook aan de beurt om eten te maken samen met twee anderen. Tot nu toe heb ik alleen nog maar heerlijke Venezolaanse maaltijden gehad.
'The Lodge' zoals wij het hier noemen, ligt ook op een prachtige locatie. Op nog geen 5 minuten loopafstand is het strand en voorderest is er vrij weinig in de omgeving. We wonen maar in een klein dorpje, maar dat maakt het juist zo leuk. Even geen grote stad en drukte, gewoon lekker rust.

Nja rust ook niet helemaal aangezien we iedere week wel een excursie hebben ergens naartoe. Zo gaan we een week hiken naar de top van een berg, we hebben een 12-daagse kajak-trip tot diep in de jungle, ook gaan we nog een dagje naar Brazilië, zodat we weer tijdelijk legaal kunnen verblijven in Venezuela met ons toeristenvisum.
Gisterochtend hadden we onze eerste kayakles op het strand en in de avond hadden we een merengueles wat heel erg leuk was en daarna was er een groot feest. Eigenlijk is er elke avond een groot feest. Morgenochtend vertrekken we met de kayak naar een eiland om te snorkelen en daar zullen we dan 3 dagen verblijven. Kortom heel veel activiteiten, teveel om allemaal op te noemen. Bovendien denk ik dat ik nu wel weer genoeg heb verteld!

¡Hasta la próxima vez!

¡Adiós!

  • 26 Januari 2014 - 12:43

    Judith:

    Wil ik OOK!!!!!!!
    Ben jalours:(
    Geniet ervan. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 20565

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: