3-daagse kayak trip:) - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Hilde Bos - WaarBenJij.nu 3-daagse kayak trip:) - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

3-daagse kayak trip:)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

22 Januari 2014 | Venezuela, Playa Colorada

De afgelopen week hadden we een driedaagse kayak-trip, het was echt superleuk. We begonnen zondag ochtend met kajakken. De eerste dag was niet zo heel lang, we kwamen in de middag aan op een eiland waar we de komende 3 dagen zouden overnachten. Eenmaal aangekomen op het eiland konden we gaan snorkelen, want het water was daar super helder, dus je kon allemaal mooi koraal zien. Vervolgens hadden we een Spaanse les op het eiland en daarna was het tijd om het kamp op te bouwen. We sliepen in hangmatten met een mosquito net eromheen. Ik had nog nooit in een hangmat geslapen, maar erg comfortabel was het niet. Iedere keer dat ik me wilde omdraaien, had ik het gevoel dat ik eruit zou vallen. Maar wel leuk om een keer te proberen!

De tweede dag was wat langer dan de eerste. We vertrokken om 6 uur 's ochtends met de kajaks. Het was een lange dag, maar omdat je zo'n mooie omgeving om je heen hebt, heb je niet echt door hoe zwaar het is. Onderweg stopten we bij een heel mooi eiland, daar konden we lekker zonnen, zwemmen en ondertussen werd er een heerlijke lunch voor ons klaargemaakt.
Na de lunch was het tijd om afval te verzamelen. Alle stranden liggen hier vol met plastic en ander afval en binnen een halfuur hadden we dan ook al een stuk of 20 vuilniszakken vol met afval verzameld. Daarna was het weer tijd om verder te gaan.
We zijn onderweg ook nog gestopt om te snorkelen bij een scheepswrak, dat was heel mooi om te zien. Ook zagen we nog dolfijnen zwemmen in de verte, maar ze zeiden ons dat we die de derde dag nog beter zouden zien.

De laatste dag was niet zo heel lang, maar wel het zwaarst voor de meesten. Iedereen was op en had spierpijn van de vorige dagen. We stopten nog bij een heel mooi eiland wat bekend staat om zijn witte strand en superheldere water. Hier konden we nog even lekker zwemmen, snorkelen en zonnen en daarna was het weer tijd om terug te keren naar Playa Colorada.
Daar waren we allemaal erg blij dat we onze heerlijke koude douches weer hadden.

Woensdagochtend ging het sporten gewoon weer door. Om 6 uur was ik weer onderweg naar de top van een berg. We moesten namelijk voorbereid zijn op de 3 uur durende hike van donderdag. Na de hike was er nog een workout op het strand, een beetje rennen en zwemmen en daarna was het tijd voor het ontbijt.

Na het ontbijt zijn we met een groep naar de stad gegaan om wat spullen te kopen en om lekker te lunchen.
Het is ook echt een avontuur om hier in Venezuela de bus te nemen. Dacht ik dat ze in Argentinië al als gekken reden, hier wordt je al helemaal alle kanten op geslingerd. Het maakt ook niet uit waar je zit, de deuren staan altijd gewoon open en vaak hangen er dan ook gewoon mensen half uit de bus. Wat ik ook een hele mooie plek vind is de plek waar ik nu zit terwijl ik dit probeer te typen, is de plek naast de buschauffeur boven op de kassa met je rug bijna tegen de voorruit aan, om maar even een beeld te geven. Aangezien je alle kanten op wordt geslingerd, is het nog best wel lastig om niet te vallen. Een uurtje met de bus is dus best wel een workout.

Het is wel altijd heel gezellig in de bus. De hele tijd wordt er luide, vrolijke, Venezolaanse muziek gedraaid, dus iedere bus is eigenlijk een soort van partybus. En hoe vol de bus ook is, er is altijd wel een mannetje die zich door de mensenmassa heen probeert te wurmen om geld op te halen voor de busreis.