El fin de Buenos Aires - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Hilde Bos - WaarBenJij.nu El fin de Buenos Aires - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

El fin de Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Hilde

12 Januari 2014 | Paraguay, Asunción


Mijn tijd in Buenos Aires zit er alweer op. De 6 weken zijn echt voorbij gevlogen! Op het moment dat ik dit schrijft zit ik in het vliegtuig onderweg naar Venezuela. Tenminste eerste vlieg ik naar asuncion in Paraguay, vervolgens naar Sao Paolo in Brazilië en daarna door naar Venezuela waar ik 1 nachtje in een hotel in caracas zal verblijven. Morgenochtend vlieg ik dan door naar Barcelona, waar ik de komende weken voornamelijk zal verblijven.

De laatste weken in Buenos Aires heb ik veel gedaan. De zaterdag na kerst ben ik naar Uruguay gegaan samen met Chantal. Het stadje Colonia is heel makkelijk bereiken vanaf Buenos Aires, het is maar een uurtje met de boot. Vandaar dat heel veel mensen dit dan ook doen. In Buenos Aires is namelijk geen strand en Uruguay zit er vol mee. Toch is dit niet reden nummer één waarom mensen van Argentinië naar Uruguay gaan. De meeste mensen gaan naar Uruguay om geld uit de muur te halen. In Argentinië kun je namelijk geen dollars uit de muur halen en hier wel. Deze dollars kunnen dan weet heel gunstig omgeruild worden in Argentijnse pesos. Als ik 1 euro omwissel in Argentinië kan ik er 12 pesos voor krijgen, haal ik het uit de muur dan krijg ik maar 8 pesos per euro. Hier zit een heel verhaal achter, te lang om te verptellen. Mocht je er in geïnteresseerd zijn, dan is hier genoeg over te vinden op internet.

Natuurlijk heb ik hier ook oud en nieuw gevierd, wat toch wel anders wordt gevierd dan in Nederland. Hier is Kerst en oud en nieuw een beetje omgedraaid. Met kerst gaat iedereen naar een groot feest en met oud en nieuw is er niemand op straat te vinden en zijn alle barren en clubs dicht. Het is hier echt een feest dat met de familie wordt gevierd. Toch was het een superleuke ervaring om een keer te zien hoe ze dit feest in een andere cultuur vieren.

Doordeweeks gingen de Spaanse leden gewoon door en meestal was er na school altijd wel wat te doen. Het weekend van 4 en 5 januari ben ik naar de dierentuin en naar een pretpark geweest. Het pretpark ligt in el Tigre (het plaatsje met de rivier waar je kunt zwemmen) en ik wilde hier graag heen omdat ik had gehoord dat er een soort van bungeejump was. Samen met Rodrigo ging ik hier dus heen. Het was echt superleuk. Je wordt met zn tweeën omhoog gehesen met een touw tot ongeveer 60 meter hoog en vervolgens wordt je losgelaten, supergaaf om te doen!

Mijn laatste week zat ook weer helemaal volgeboekt met allerlei dingen. Maandagavond was er een show genaamd 'la bomba del tiempo'. Het was een percussieshow en het was heel leuk om te zien. De artiesten waren erg goed en ze krijgen ook iedere week de zaal vol, het is namelijk elke maandagavond. De sfeer daar was ook echt fantastisch, iedereen was gewoon relaxed en lekker aan het dansen.

Dinsdag en woensdag had ik vrij genomen van school om wat meer te kunnen zien dan alleen de stad Buenos Aires. Rodrigo en zijn familie wilden mij graag meenemen naar hun weekendhuis op het platteland. Daar zijn we dus dinsdag heengegaan. Ik heb daar gezien hoe iedereen in Argentinië eigenlijk leeft, ik had natuurlijk alleen nog maar de staf gezien en dit was echt heel anders. Deze dag heb ik doorgebracht als een echte Argentijn. Eerst een gezamenlijke lunch bestaande uit heel veel vlees. Daarna heb ik een typisch Argentijns kerkhof bezocht wat heel mooi was.

Rond 5 uur was het mate tijd. Ik weet niet of ik al had uitgelegd wat dit is, zo niet het is een soort thee, maar met heel veel kruiden. Iedereen hier drinkt het rond 5 uur met de familie met wat zoets erbij. De mate wordt in een speciale beker geschonken, ook genaamd mate. Vervolgens wordt deze beker rondgegeven als een soort vredespijp. Iedereen is hier echt heel erg van het delen.
Vervolgens was het tijd voor een echte gaucho activiteit, ik heb geleerd hoe ik moet schieten. Natuurlijk heb ik niet op dieren geoefend, maar op voorwerpen. Het was toch wel wat moeilijker dan het leek voor mij, maar uiteindelijk kreeg ik de smaak te pakken.

Woensdag heb ik La Plata bezocht samen met Rodrigo en Florencia (de zus van Rodrigo). De stad La Plata is niet gewoon ontstaan, maar echt ontworpen. De provincie Buenos Aires had namelijk niet echt een hoofdstad, dus besloten zij om er maar eentje te maken. Doordat de stad is ontworpen, heeft het een hele aparte vorm. Van bovenaf is het gewoon een vierkant en alle pleinen en parken zijn symmetrisch geplaatst. Natuurlijk merk je hier niet veel van als je zelf in de stad loopt.

In de stad hebben wij eerst een kathedraal bezocht. Dit was de grootste kathedraal van heel Argentinië en misschien ook wel van heel Zuid-Amerika. Het was heel mooi om te zien en je kon zelfs met een lift helemaal naar boven. Vanaf daar had je een uitzicht over de hele stad. Vervolgens zijn we naar een museum gegaan wat ik, wonder boven wonder, nog interessant en leuk vond ook. De dag was zo weer voorbij en het was tijd om weer terug te keren naar huis.

De laatste daagjes waren aangebroken. Donderdag en vrijdag had ik nog school en donderdag had ik zelfs nog een priveles van 2 tot 4. Ik wilde namelijk dat het wat sneller ging met mijn Spaans. Vrijdag heb ik mijn certificaat ontvangen, waarop staat dat ik 130 uur Spaanse lessen heb gevolgd.
Op school heb ik afscheid genomen van alle fantastische mensen die ik daar heb ontmoet. Iedereen is gewoon super aardig en open naar elkaar.
In de avond zijn we als afsluiter nog naar een bar gegaan met wat vrienden van Rodrigo en Javier. En Zaterdagochtend vertrokken we vroeg naar Temperley, waar het huis van Rodrigo's ouders is.

Vandaag moest ik er dan toch echt aan geloven, mijn tijd in Buenos Aires is alweer voorbij.. 6 weken zitten er alweer op, dat betekent dat ik alweer op een kwart van mijn reis ben..!
Ik hoop dat Venezuela net zo fantastisch zal worden als Buenos Aires, of misschien nog wel beter, want de echte reis begint nu eigenlijk pas. In Venezuela zal ik niet zo vaak internet hebben, maar ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Hasta luego!

  • 17 Januari 2014 - 19:02

    Renie:

    Dat is alvast een mooi avontuur Hilde. Geniet er nog van. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 20586

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: