La Navidad en Argentina - Reisverslag uit Temperley, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu La Navidad en Argentina - Reisverslag uit Temperley, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

La Navidad en Argentina

Blijf op de hoogte en volg Hilde

29 December 2013 | Argentinië, Temperley

Kerst is hier, naast het feit dat het bloedheet is, zo anders. Natuurlijk zijn er ook heel veel overeenkomsten. Zo is het hier ook echt een familiefeest, maar dan wordt het ook met de hele familie gevierd. Opa's, oma's, tantes, ooms, neefjes en nichtjes, iedereen komt bij elkaar om kerst te vieren. Ze zeggen dat ze hier ook echt als de Italianen leven, alles draait om de familie. Dat is ook niet zo gek aangezien ongeveer 70% van de bevolking in Argentinië van oorsprong Italiaans is.

We vierden Kerst bij Rodrigo's ouders. Dinsdagmiddag gingen we daar al heen, omdat ze hier net zoals in de VS Buena Noche hebben, oftewel Christmas Eve. Er lagen allemaal cadeautjes onder de kerstboom. En ookal doen mensen in Nederland dat ook wel, voor mij was het allemaal nieuw.

We hadden eerst een gezamenlijke kerstmaaltijd, wat erg lekker was. Ze hadden zelfs rekening gehouden met al mijn allergieën. Om 12 uur 's nachts voelde het alsof het oud en nieuw was. Overal was vuurwerk en iedereen begon elkaar te feliciteren, heel leuk! In Argentinië gebruiken ze zoiezo veel vaker vuurwerk. Soms is er een hele vuurwerkshow als een bepaald voetbalteam heeft gewonnen en ik vraag me dan af wat voor feestdag het is haha.

Toen was het tijd om cadeautjes te openen. En ik had het echt niet verwacht, maar ook ik kreeg cadeautjes. Zelfs van de oma's en de neefjes van Rodrigo. De mensen hier zijn echt zo aardig en verwelkomend.

In Argentinië gaat iedereen na het familiefeest nog door om te feesten met vrienden. Dus ook wij waren op zoek gegaan naar een feest. Uiteindelijk kwamen we op een feest dat gegeven werd op een rugbyveld en waar zo'n 2000 man was!
Het feest ging, zoals alle feesten hier, door tot in de vroege ochtend.

De dag erna was er een grote lunch bij oma en zij had gelukkig een zwembad in de tuin. Ik denk dat de 25e zo'n beetje de warmste dag was tot nu toe. Echt heel gek om Kerst in de zomer te vieren. Ik had ook niet echt een kerstgevoel, omdat iedereen hier niet z'n huis al in begin december volhangt met kerstversieringen. Toch was het wel super leuk om eens te zien hoe ze Kerst hier vieren!

  • 04 Januari 2014 - 19:59

    Frans:

    Zelfs hier stond in de krant dat het de warmste kerst sinds 1906 was in Argentinië. Je hebt het wel uitgezocht Hil. De stroom viel uit door de airco's. Veel sterkte met die warmte, al wil ik best wel je laatste week daar ruilen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 20586

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: