La segunda semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu La segunda semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

La segunda semana

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Holaa!

De tweede week is net als de eerste echt voorbij gevlogen. Deze week besloot ik het even wat rustiger aan te doen en aan wat minder activiteiten deel te nemen, zodat ik zelf een beetje de stad kon verkennen.

Op maandag kon ik kiezen om naar school te gaan of om mee te maken wat ze hier doen als je je laatste examen op de universiteit hebt gemaakt. Dat tweede maak je natuurlijk niet iedere dag mee, dus koos ik daarvoor.
Ze hebben hier een heel andere traditie dan in Nederland, waar iedereen gewoon gefeliciteerd zegt. Hier in Argentinië gaat de hele familie naar de universiteit om vervolgens de persoon die klaar is met studeren te bekogelen met eieren, meel, rijst, alles wat je maar kunt bedenken. Heel leuk om een keer mee te maken! Florencia, de zus van rodrigo, was dit keer het slachtoffer.
Zelf had ik Whiskas om te gooien, misschien toch wel beter dat wij deze traditie niet in Nederland hebben ;). Voor foto's moeten jullie even naar mijn facebook gaan, het is wel mooi om te zien voor degenen die het nog niet gezien hebben.
's middags had ik tijd genoeg om de stad even te verkennen, dus dat heb ik maar gedaan. Er zijn hier zoveel winkels en zoveel mensen, je raakt in ieder niet verveeld in deze stad.

's avonds was het de verjaardag van Chantal, zij komt ook uit Nederland en met haar kan ik het ook erg goed vinden. We gaan regelmatig samen iets leuks bezoeken in deze stad. Haar verjaardag werd gevierd met een etentje samen met nog een meisje uit Zwitserland en een uit Frankrijk, het was erg gezellig.

Dinsdag wad het weer tijd voor school, mijn Spaans was in het weekend gelukkig al aardig vooruit gegaan. In Buenos Aires zijn zoveel mooie parken, dus besloten wij m na school eentje uit te zoeken en daar wat huiswerk te maken en om te relaxen.
In de avond heb ik ook nog wat aan mijn Spaans gedaan door een Argentijnse film te kijken , namelijk las 9 reínas. Volgens mijn huisgenoten moest ik deze film echt gezien hebben, bovendien speelt de film zich af in Buenos Aires, dus dat was erg leuk om te zien.

Woensdag was weer een schooldag en in de middag had ik mij opgegeven voor een salsales. Het was erg leuk, maar de les werd gegeven op de 6e verdieping waar geen airconditioning is, dus met 30 graden krijg je het dan al snel warm als je aan het dansen bent.

Donderdag werd ik samen met Sian, uit Australië, in een andere klas terecht, omdat onze klas te vol was. Vervolgens gingen we 's middags lunchen , wat hier overigens echt niks kost, omdat Sian dit weekend al weer zou vertrekken. Maar ik heb haar beloofd dat ik haar in Australië kom opzoeken.
's avonds was het tijd voor een heerlijke Argentijnse maaltijd samen met.Rodrigo en.een vriendin van hem. We hebben de hele avond Spaans gepraat en ik moet zeggen dat het al aardig lukt.

Vrijdagmiddag heb ik weer een heel mooi ander park bezocht om even te genieten van het feit dat het weekend was en in de avond ging ik eten bij Rodrigo zijn peetouders. Zij even in een heel ander deel van Buenos Aires, wat wel weer heel leuk was, zo krijg ik namelijk wel veel te zien van deze stad.

Zaterdag stond Tigre weer op de planning. Dit keer had ik met Bianca, een collega van mijn moeder, afgesproken. Zij was toevallig ook in Buenos Aires dus wij moesten natuurlijk even meeten.
We namen een mooie toeristische boottocht, waardoor we alles van Tigre zagen. Het is echt een supermooi gebied en er wonen ook gewoon allemaal mensen in simpele huisjes aan het water, heel mooi allemaal.

Toen was het alweer zondag en was de tweede week alweer voorbij. De tijd gaat hier echt zo snel. Vandaag ben ik naar de markt in San Telmo gegaan, die is hier iedere zondag en het is echt een enorme markt. Één hele lange straat is helemaal volgebouwd met marktkraampjes. Ook staan overal mensen te zingen, te dansen en muziek te maken, heel leuk om te zien allemaal. Al was het misschien wel iets te warm om over de markt te lopen, het zou deze week zo rond de 37 graden worden.
Wat dan wel weer heel lekker is, is dat er vaak na de hele warme benauwde dagen een enorme regenbui komt. Vandaag was dat dus ook zo en dit was al de derde keer dat ik dit meemaakte. Op de dag dat ik hier aankwam werd ik 's avonds ook al verwelkomd door een storm.

Ik denk dat ik nu wel weer genoeg heb verteld. Ik zal wat vaker iets op mn blog posten, zodat de verhalen niet zo heel lang worden!

Ciaoo! xx



  • 18 December 2013 - 22:56

    Frans:

    Heerlijk om te lezen dat je zo geniet van alles wat je mee maakt Hil. Pap.

  • 28 December 2013 - 12:39

    Juut:

    Hoi Hilde, zo te lezen vermaak je je uitstekend en is je agenda nog drukker toen je hard werkte om dit alles te bekostigen. Je verslagen zijn vermakelijk om te lezen. Maar dat over dertig graden en siesta maakt ons zeer jalours hier. En wij maar staren naar de zanderige ramen, waar de regendruppels hele sporen in achter hebben gelaten....
    Tja, dan moet ik maar de ramen gaan lappen als ik me eraan stoor;)
    Hilde , zal je verder niet lastig vallen met ons geklaag. Geniet ervan. Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 20586

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: