El tiempo pasa rápido cuándo alguien se divierte - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu El tiempo pasa rápido cuándo alguien se divierte - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

El tiempo pasa rápido cuándo alguien se divierte

Blijf op de hoogte en volg Hilde

22 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Ik ben alweer over de helft van mijn verblijf in Buenos Aires, het gaat me allemaal veel te snel. Ik ben echt verliefd geworden op deze stad en er is nog zoveel dat ik hier wil doen. Gelukkig heb ik nog 3 weken te gaan, dus ik heb nog wel wat tijd.

De afgelopen week was net als alle anderen helemaal volgeboekt. Ik heb weer veel leuke dingen gedaan. Zo had ik woensdag een asado op de universiteit van Rodrigo en Javier. Een asado is typsich Argentijns en je kan het vergelijken met een barbecue, maar dan met veeel meer vlees. En ik denk dat er ongeveer zo'n 200 man waren, dus dat is heel wat vlees..

Het was wel erg gezellig en ik heb ook meteen even een rondleiding gekregen in de universiteit en de omgeving daarvan. Deze stad zit echt vol met mooie parken en vlak naast de universiteit zit dan ook een heel mooi ecologisch park.

Donderdagavond was het tijd voor een feestje. Het feest begon om 7 uur, wat wij al verdacht vroeg vonden voor hier. Normaal beginnen de feesten hier namelijk pas rond 3 uur 's nachts. Als echte Nederlanders waren wij er natuurlijk al om 7 uur, maar de rest kwam helaas pas om 10/11 uur aan. Gelukkig werd het feest uiteindelijk nog wel leuk!

De dag erna was helaas wel weer een schooldag, dus dat was wel even wat minder. In de middag heb ik samen met chantal en beatrice een botanische tuin bezocht bij plaza Italia en vervolgens zijn er nog naar een heel mooi ander park gegaan, waar ik even een korte siësta heb gedaan.
Siësta's zijn hier echt nodig, aangezien het overdag vaak 35 graden is. Bovendien heb ik de afgelopen week amper geslapen. Mandaag was namelijk de stroom uitgevallen en hoewel de stroom af en toe wel weer terugkwam hadden we voor 3 dagen niet echt stroom. Dat betekent dus ook een airconditioning en slapen in een sauna is nou niet bepaald een pretje. Een heel groot deel van Buenos Aires had last van stroomuitval, zelfs de winkels en de school en universiteiten. Gelukkig duurde het niet heel lang en kon ik na 3 dagen weer lekker met m'n airconditioning slapen:).

Vrijdagavond was het weer tijd voor een salsa les:). In het begin van de les kreeg iedereen een lotnummer en aan het einde van de les werd er een tangoshow met diner verloot. Natuurlijk wonnen wij die!! Dus binnenkort ga ik even mooi genieten van een tangoshow, echt een hele mooie prijs:).

Zaterdagavond vonden Chantal en ik het tijd om het nachtleven van Buenos Aires te verkennen. Ons werd aangeraden om naar Plaza Serrano te gaan. Het zat daar helemaal vol met barretjes en café's en allemaal leuke restaurantjes.
Het was wel even een avontuur om daar te komen. Ik had namelijk de laatste metro gemist, waardoor ik een bus moest nemen. Ik had alleen geen idee welke dus vroeg ik dat maar. De bus dropte me ergens in de buurt van het plein, maar ik moest nog een aantal blokken lopen. Na een aantal keer de weg vragen en een tijdje lopen was ik dan eindelijk op het plein aangekomen, maar er waren zoveel barretjes dat het onmogelijk was elkaar te vinden. Omdat ik de metro had gemist, was ik een uur te laat en natuurlijk was ook nog mijn beltegoed net op. Ik besloot om te vragen of ik iemands telefoon mocht lenen en gelukkig zijn de mensen hier heel aardig. Ik heb daardoor zelfs nog vrienden gemaakt.
Anderhalfuur later dan afgesproken hadden we elkaar dan eindelijk gevonden en was het tijd voor het avondeten, aangezien het al 00:00 was geweest. Ik had nog nooit zó laat gegeten.
Het was wel weer even een leuk avontuurtje in Buenos Aires en ik had meteen weer even wat meer van de stad gezien en wat mensen ontmoet.

Zondag overdag hebben we weer lekker in een parkje gelegen, het was namelijk te heet om iets te doen. Bovendien waren we te moe om iets te ondernemen. Doordat er zoveel te doen is hier in Buenos Aires, slaap ik meestal maar een paar uurtjes per nacht. Thank god voor de siësta, wat een uitvinding haha;).

In de avond was het tijd voor mijn tweede tangoles. Het werd op een hele mooie locatie gegeven en het was wederom weer.erg leuk! Na de les was er een milonga show, dus iedereen bleef nog even hangen en gezellig kletsen.

Het is alweer bijna Kerstmis, ik ben heel erg benieuwd hoe ze dat hier vieren! Ik wens jullie allemaal prettige kerstdagen en jullie horen snel weer van me!

Adiós xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 20586

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: