De eerste week in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu De eerste week in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

De eerste week in Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Hilde

09 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Ik had gedacht dat ik zeeën van tijd zou hebben hier, dus dat ik vast wel een paar keer per week wat op mijn blog kon schrijven, maar er is hier zoveel te doen dat ik eigenlijk de hele dag op stap ben. Maar hier is dan uiteindelijk een update over mijn eerste week.

Na een lange vliegreis kwam ik eindelijk aan in Buenos Aires. Op het vliegveld wachtten Rodrigo en zijn zus op mij om mij op te halen. Het vliegveld is ongeveer anderhalf uur rijden van waar ik woon. Ik woon in de buurt Nuñez,dat ligt in het noorden van de enorme stad Buenos Aires.
Het is een hele mooie buurt en ik woon met Rodrigo en een vriend van hem Javier. Het is eigenlijk een typisch studentenappartementje. Gelukkig zijn zij allebei heel aardig en is het hier hartstikke gezellig.

Omdat ik maandagochtend pas aankwam op het vliegveld, had ik mijn eerste lesdag gemist, maar ik besloot om toch alvast te gaan kijken waar de school was. Ik moet ongeveer 40 minuten met de metro reizen om in het centrum te komen en daar is ook mijn school. Gelukkig was ik heel goed voorbereid en was ik vergeten het adres op te zoeken, dus het was wel even een zoektocht naar de school.

Eenmaal op de school aangekomen, kon ik meteen meedoen met een welkomtour. Ik ontmoette meteen iemand anders uit Nederland en natuurlijk mensen van over de hele wereld. Daarna deed ik een test om te kijken op welk niveau mijn Spaans nu zit. Ik kwam helaas niet in de klas bij de mensen van de welkomtour, maar mijn klas is ook erg leuk.
Ik zit bij een meisje uit Australië, een meisje uit Frankrijk en voor de rest allemaal Brazilianen. Die komen allemaal naar Buenos Aires om Spaans te leren, omdat het studeren in Buenos Aires gratis is. Dus als zij Spaans kunnen spreken, kunnen zij hier gratis studeren.

´S avonds was het wel even wennen dat ze hier pas rond 10 uur eten, maar ze hebben hier wel erg lekker eten, het draait eigenlijk allemaal om het vlees hier. Voor de rest is alles hier zo groot. Buenos Aires is echt een enorme stad met enorme gebouwen, heel anders dan Europa.

Dinsdag was het tijd voor mijn eerste schooldag en het kan ook niet anders dan dat ik te laat was.. maar gelukkig is iedereen hier minstens een halfuur te laat dus ik pas hier wel mooi tussen denk ik zo:). De lerares begon meteen snel Spaans te praten dus het is wel lastig te volgend, vooral omdat het Spaans hier toch best wel verschilt van het Spaans in Spanje, dus dat is ook erg wennen.

Ik heb iedere dag les van 9 tot 1 en daarnaast organiseert de school heel veel activiteiten. Zo heb ik dinsdagavond mijn eerste tangoles gehad, dat was erg leuk. Woensdagmiddag was er een reggaeton dansles, dat was ook heel leuk om een keertje te doen. Donderdagmiddag na school was er mate tasting. Mate is een soort thee met heel veel kruiden dat typisch Argentijns is. Wat later in de middag gingen we naar het park met een groep om allerlei leuke groepsactiviteiten te doen, waardoor je ook weer meer Spaans leert. Daarna gingen we gezellig met de groep uit eten. Vrijdagmiddag had ik een tour door la Boca, dit is een buurt in Buenos Aires, waar ze allemaal gekleurde huisjes hebben en andere leuke dingen om te zien.

Toen was het tijd voor het weekend, we wilden heel graag zonnen en zwemmen dus zijn we met de trein naar el Tigre gegaan. Dat is best wel dichtbij en er zijn overal riviertjes waar je in kunt zwemmen. Het is hier iedere dag zo rond de 30 graden, dus dan is het wel fijn om even te gaan zwemmen. In de avond gingen ik uit eten met Rodrigo en zijn vrienden, we aten asado. Dat is een soort van barbeque maar dan veel groter, eigenlijk dus gewoon heel veel vlees. Het is ook echt typisch Argentijns. Daarna gingen wij naar een poolparty die ook erg gezellig was! Vandaag had ik nog een tour door Belgrano om een beetje de verschillende delen van de stad te leren kennen. Kortom, veel te doen in Buenos Aires. Ik ben elke dag van 8 uur ´s ochtends tot 10 uur ´s avonds op stap.

Met mijn Spaans gaat het helaas niet zo snel als ik had gehoopt, maar ik heb nog 6 maanden te tijd, dus dat moet wel lukken:).
Ik kan natuurlijk onmogelijk alles vertellen wat ik heb gedaan, maar nu hebben jullie een beetje een idee hoe ik mijn tijd hier besteed!
Ik zal proberen binnekort weer wat te schrijven. En ook ga ik even uitzoeken hoe ik foto´s kan posten hier, dat wil namelijk niet helemaal lukken.

ciaoo,
Besos xx

  • 10 December 2013 - 14:43

    Beau:

    Superleuk om te lezen hil!! Ben benieuwd naar je volgende stukjes hihi
    Heeel veel plezier mop! Xxxxxxxxx

  • 11 December 2013 - 11:53

    Maurits:

    Jeetje Hilde, klinkt allemaal erg leuk. Ik ben jalours...!
    Niet te veel vlees eten, hoor! Dat is niet goed voor het milieu...de hele Amazone wordt daarvoor leeggekapt. Maar goed, je zit natuurlijk niet te wachten op een les van je Greenpeace oom..;-).
    Ik wens je veel plezier en denk aan ons in het koude Nederland.

    groet,

    Maurits

  • 11 December 2013 - 19:50

    Ingrid:

    Hoi Hillie,

    leuk om te lezen allemaal, je hebt het lekker druk zo te zien. En allemaal leuke dingen om te doen, 30 graden wow, lekker hoor, dat doe je goed :-)
    En ik zal mijn moederlijke adviezen maar voor me houden :-) geniet maar lekker,

    dikke kus/beso,knuffel,
    mam

  • 14 December 2013 - 17:38

    H.Olijhoek:

    Hallo Hilde, ik heb met plezier je berichten gelezen ! Maar dat je in Londen niet bent opgepakt snap ik niet : je had "tijd om te doden" . (aantal slachtoffers ? ) Gelukkig maak je het goed in dat enorme land.
    Troost je : mijn niveau 'Spaans' is aanmerkelijk lager dan dat van jou.
    Hartelijke groet en tot de volgende keer. Opa.

  • 16 December 2013 - 16:04

    Hilde Bos:

    haha opa, jaa ik had denk ik gewoon geluk gehad en ben ook maar meteen naar een ander land gevlucht voor de zekerheid ;). Mijn Nederlands gaat hier erg snel achteruit zo te zien, na 1 dag kan ik al geen normale zinnen meer maken haha. Groetjes terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 20586

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: