Een spontaan reisje naar het Dominicaans Republiek - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Hilde Bos - WaarBenJij.nu Een spontaan reisje naar het Dominicaans Republiek - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

Een spontaan reisje naar het Dominicaans Republiek

Blijf op de hoogte en volg Hilde

23 Maart 2014 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Hier weer even een update: Veel vrijwilligerswerk in Playa Colorada hebben we vorige week niet gedaan. Het was de bedoeling dat ik samen met een paar anderen naar Jakera Club zou gaan en kinderen zou gaan vermaken met activiteiten, maar hier was helaas niet zoveel van terechtgekomen. We hebben wel een poster gemaakt dat kinderen moet aansporen om naar school te gaan en deze wordt verspreid over het hele land. Veel tijd hadden we ook niet om vrijwilligerswerk te doen, want we waren wat drukker met ons reisje te plannen. Cuba ging helaas niet door, de vluchten daar naartoe waren erg duur en bovendien heel moeilijk om te krijgen.

Gelukkig waren er wel vluchten ergens anders naartoe, namelijk het Dominicaans Republiek! Daar zijn we afgelopen week dus heengegaan. Helaas kon niet de hele groep gaan vanwege geld, maar we waren met 8 meiden en we hadden het enorm naar onze zin.

Het was wel even tijd om wat anders te zien dan het kamp van Jakera in Venezuela. Na 3 vluchten kwamen we 's avonds aan in ons hostel en het was nog best wel een mooi hostel! Omdat het zaterdagavond was dachten we dan kunnen we mooi doorgaan naar de clubs. Je kan daar erg goed.uitgaan. De dag erna konden we heerlijk uitslapen, want we konden eindelijk zelf bepalen hoe laat we wilden ontbijten. Na een heerlijk zelfgemaakt ontbijt gingen we het stadje even verkennen, we zaten in Santo Domingo. Het is daar best wel toeristisch, bijna alle winkels daar zijn toeristen winkeltjes. Nadat we wat hadden rondgelopen en rondgekeken was het al weer etenstijd. Er was daar een hardrock café dus iedereen wilde graag daarheen om te gaan eten.

Dag 2 was een rustig dagje, we hebben vooral de winkeltjes bezocht om wat souvenirs te kopen :). De dag erna gingen we 's ochtends vroeg naar een chocolade museum waar allemaal gratis samples waren en er werd ons veel verteld over chocola en hoe het wordt gemaakt.
In de middag gingen we naar los 3 ojos. Dit zijn grotten met allemaal.prachtig helder water erin.
In de avond gingen we weer heerlijk uit eten, het was alleen wel weer even wennen aan de prijzen. In het begin vond ik alles in Venezuela goedkoop, maar nu is dat normaal geworden en is alles buiten Venezuela dus duur.

De dag erna zouden we eigenlijk 's ochtends vroeg vertrekken naar ons hostel op het strand, maar 's avonds waren we mensen tegengekomen die rondreizen op een boot en vrijwilligerswerk doen. Ze hadden alleen nog mensen nodig die Spaans spraken en toen zij erachter kwamen dat wij Spaans konden, vroegen zij of wij wilden helpen. Natuurlijk wilden wij dat wel het enige was dat we om 6 uur op moesten staan en het ondertussen al rond 2 uur 's nachts was.

De ochtend erna twijfelde ik nog of ik zou gaan, maar achteraf ben ik blij dat ik ben gegaan, ik had dat echt niet willen missen.
Na een tijdje rijden kwamen we bij een kinderschool aan en ik wist niet wat ik zag toen we uitstapten. 50 kinderen kwamen gillend naar ons toe rennen en sprongen letterlijk bovenop ons, zo blij waren ze om ons te zien. Ze klommen gewoon op je rug en je nek om daar vervolgens de rest van de dag te hangen. Helaas heb ik hier geen foto's van, omdat iedereen z'n handen behoorlijk vol had. Wat de meisjes heel erg leuk vonden om te doen is voor kapper spelen. Voor ik het wist zat ik dus op een stoel en waren ze twee uur lang m'n haar aan het vlechten en kammen. Tegelijkertijd probeerden een paar meisjes op mn eig te klimmen en zaten er twee op m'n schoot. Wel hele lieve kinderen allemaal. Toen ze klaar waren met mijn haar, begonnen we met lunch klaarmaken voor de kinderen en daarna was het alweer tijd om te gaan. Het was echt heel leuk om te doen, beter dan dat ik in mijn bed was blijven liggen.

Gelukkig konden we daarna slapen, want we hadden een 5 uur durende busrit naar het noorden van het eiland. We hadden voor 3 nachten een strandhostel geboekt in een plaatsje genaamd Cabarete. We kwamen er 's avonds aan en we hadden zelf onze eigen bungalow met eigen keuken en badkamer! en alles was omringd door een tropische tuin. Daarnaast hadden we nog een zwembad en zaten we op 10 minuten loopafstand van het strand.

De eerste ochtend gingen we naar de supermarkt om ontbijt te kopen en dat was al helemaal geweldig. Het klinkt misschien raar, maar we waren zo blij om gewoon normaal voedsel te zien en er was zoveel keus. In Venezuela zijn de schappen meestal leeg en als er dan wat in de supermarkt staat, dan zijn het meestal maar een 4 producten: pasta, tonijn, ketchup en eieren. Na een overheerlijk ontbijt gingen we naar het strand waar we de hele dag hebben liggen bakken en vervolgens eindigden we in de cocktailbar op het strand.

Het hostel waar wij verbleven was een soort van surfkamp dus besloten we een surfles te regelen voor de dag erna. We reden 's ochtends naar een ander strand in de buurt waar de surflessen werden gegeven. Eerst werd ons op het strand uitgelegd hoe we moesten staan en wat we moesten doen als er een golf kwam. Vervolgens gingen we het water in. De eerste 5 minuten waren een ramp, ik was nog maar net bezig toen ik Alina op mij af zag komen met haar surfboard en die kwam.natuurlijk tegen mijn hoofd aan en toen kwam ik ook nog eens vast te zitten onder de mijne. Niet een heel leuk begin, vooral omdat een paar minuten daarna hetzelfde gebeurde alleen die keer kreeg ik mijn eigen surfboard volop in m'n gezicht.
Na 5 minuten had ik het dus eigenlijk wel al gehad, maar toch besloot ik om het nog even te proberen. Gelukkig maar want achteraf was het echt hartstikke leuk, vooral wanneer het me lukte om ook echt een paar minuten om mijn surfboard te blijven staan zonder te vallen. Ookal gebeurde het nog twee keer dat er iemand.tegen mijn hoofd aan surfde, de les was toch echt mijn geld waard. Ik ben zeker van plan om vaker surflessen te nemen, maar dan met een helm op :).

Na het surfen gingen we nog even lekker naar het strand en daarna hebben we met z'n allen heerlijke taco's gemaakt. Vervolgens was het tijd om Alina's verjaardag te vieren. We liepen het strand af om te kijken wat er allemaal was en we belandden in een hele mooie beachclub op het strand, nog geen 5 meter van de zee af. Een mooi dagje al zeg ik het zelf :).
De dag erna moesten we weer vroeg op voor de 5 uur durende busrit. En nu ben ik alweer onderweg naar Venezuela. Een weekje was zoals altijd veel te kort om alles te zien, maar wie weet ga ik nog wel een keertje terug naar dat mooie surfkamp.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 20585

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: