caripe - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Hilde Bos - WaarBenJij.nu caripe - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

caripe

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Februari 2014 | Venezuela, Playa Colorada

De afgelopen week waren we in Caripe, een klein dorpje 4 uur van playa colorada af. Ik had de optie om thuis te blijven omdat ik mij steeds slechter voelde, maar besloot toch maar mee te gaan.
Achteraf was dit misschien niet zo'n goed idee. De 4 uur durende rit in de jeep was niet zo'n succes met mijn misselijkheid en toen we daar eenmaal waren aangekomen en de tenten waren opgezet, dook ik meteen mijn bed in (om 2 uur smiddags). Daar bleef ik de hele dag en avond in de hoop dat ik mij de volgende dag wat beter zou voelen.

Dag 2 zouden we in de ochtend een grot bezoeken, dit was wel heel mooi om te zien en er zaten ook allemaal nachtvogels in de grot die de raarste geluiden maakten.
Na de grot gingen we naar een koffieplantage en zagen we hoe de koffie daar gemaakt wordt. Je kon daar ook heel goedkoop Venezolaanse koffie kopen.

In de middag was het weer tijd voor Spaanse les, we zijn een toneelstuk aan het voorbereiden die we aan het eind van de week kunnen opvoeren. En na de les was er weer een heerlijke maaltijd klaargemaakt. Iedereen was 's avonds behoorlijk moe en daarom gingen de meesten ook vroeg naar bed.

Woensdag ging mijn alarm weer vroeg, want het was weer tijd voor een hike. Dit keer was de hike nog wat langer, we wandelden 2 uur bergopwaarts en weer bergafwaarts en aan het einde was er een hele mooie waterval. Hier hadden we even pauze voordat we weer terug moesten. De wandeling viel me nog best wel zwaar omdat mijn lichaam nog een beetje aan het herstellen was. 's Middags was het weer tijd voor de Spaanse les en direct na het eten dook ik mijn tentje weer in.

Donderdag kon ik gelukkig een beetje uitslapen, een groot deel van de groep stond om 5 uur op om naar de top van een berg te hiken, maar ik besloot deze maar even over te slaan. Samen met nog 5 anderen bleven we op het kamp en gingen we een beetje zonnen, we mochten het kamp namelijk niet verlaten. Het is hier wel echt bloedheet op de berg, overdag tenminste, 's avonds bevriezen we allemaal in onze tentjes. De groep kwam pas om half 4 's middags weer terug, dus wij waren wel blij dat we niet mee waren gegaan. In de avond gingen we even lekker uit eten, dat was wel even lekker na zo'n weekje. En daarna stond er nog wat op het programma, we gingen namelijk nog kijken hoe ze van een cacaoboon chocolade maken. Een druk programma dus.

De laatste dag in Caripe was het weer tijd om de tenten af te breken en daarna gingen we nog even het stadje in. Rond 12 uur was het weer tijd om de jeep in te gaan en na een paar uurtjes rijden waren we weer terug in Playa Colorada. Daar was het weer tijd voor een feestje, omdat er iemand van de groep jarig was. Gelukkig zijn de meesten nu wel weer beter, de meesten hebben het virus nu wel gehad en nu hebben we even een weekje rust met niet zo heel veel activiteiten om ons voor te bereiden op de week hiken wat we daarna gaan doen. De afgelopen week waren we in Caripe, een klein dorpje 4 uur van playa colorada af. Ik had de optie om thuis te blijven omdat ik mij steeds slechter voelde, maar besloot toch maar mee te gaan.
Achteraf was dit misschien niet zo'n goed idee. De 4 uur durende rit in de jeep was niet zo'n succes met mijn misselijkheid en toen we daar eenmaal waren aangekomen en de tenten waren opgezet, dook ik meteen mijn bed in (om 2 uur smiddags). Daar bleef ik de hele dag en avond in de hoop dat ik mij de volgende dag wat beter zou voelen.

Dag 2 zouden we in de ochtend een grot bezoeken, dit was wel heel mooi om te zien en er zaten ook allemaal nachtvogels in de grot die de raarste geluiden maakten.
Na de grot gingen we naar een koffieplantage en zagen we hoe de koffie daar gemaakt wordt. Je kon daar ook heel goedkoop Venezolaanse koffie kopen.

In de middag was het weer tijd voor Spaanse les, we zijn een toneelstuk aan het voorbereiden die we aan het eind van de week kunnen opvoeren. En na de les was er weer een heerlijke maaltijd klaargemaakt. Iedereen was 's avonds behoorlijk moe en daarom gingen de meesten ook vroeg naar bed.

Woensdag ging mijn alarm weer vroeg, want het was weer tijd voor een hike. Dit keer was de hike nog wat langer, we wandelden 2 uur bergopwaarts en weer bergafwaarts en aan het einde was er een hele mooie waterval. Hier hadden we even pauze voordat we weer terug moesten. De wandeling viel me nog best wel zwaar omdat mijn lichaam nog een beetje aan het herstellen was. 's Middags was het weer tijd voor de Spaanse les en direct na het eten dook ik mijn tentje weer in.

Donderdag kon ik gelukkig een beetje uitslapen, een groot deel van de groep stond om 5 uur op om naar de top van een berg te hiken, maar ik besloot deze maar even over te slaan. Samen met nog 5 anderen bleven we op het kamp en gingen we een beetje zonnen, we mochten het kamp namelijk niet verlaten. Het is hier wel echt bloedheet op de berg, overdag tenminste, 's avonds bevriezen we allemaal in onze tentjes. De groep kwam pas om half 4 's middags weer terug, dus wij waren wel blij dat we niet mee waren gegaan. In de avond gingen we even lekker uit eten, dat was wel even lekker na zo'n weekje. En daarna stond er nog wat op het programma, we gingen namelijk nog kijken hoe ze van een cacaoboon chocolade maken. Een druk programma dus.

De laatste dag in Caripe was het weer tijd om de tenten af te breken en daarna gingen we nog even het stadje in. Rond 12 uur was het weer tijd om de jeep in te gaan en na een paar uurtjes rijden waren we weer terug in Playa Colorada. Daar was het weer tijd voor een feestje, omdat er iemand van de groep jarig was. Gelukkig zijn de meesten nu wel weer beter, de meesten hebben het virus nu wel gehad en nu hebben we even een weekje rust met niet zo heel veel activiteiten om ons voor te bereiden op de week hiken wat we daarna gaan doen.

  • 12 Februari 2014 - 11:42

    Maurits:

    Hoi Hilde,
    Leuk om je verhalen te lezen. Ik zit vandaag weer eens op mijn werk en buiten is het nat en koud.
    Ik ben jalours op je! Geniet ervan!

    Hartelijk egroet,

    Ome Mau

  • 19 Februari 2014 - 17:32

    H.olijhoek.:

    Hallo Hilde. zelfs al kun je daar ginds misselijk worden, dan nog kan ik jaloers zijn op wat jij allemaal meemaakt en ziet. Ik hoop dat je nu weer opgeknapt bent. Het ga je goed en ik probeer je te volgen.
    Hartelijke groet, opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 20531

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: