life is good :) - Reisverslag uit Grândola, Portugal van Hilde Bos - WaarBenJij.nu life is good :) - Reisverslag uit Grândola, Portugal van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

life is good :)

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 Juli 2016 | Portugal, Grândola

De tijd vliegt voorbij, mijn Portugal avontuur is alweer over en ik zit nu heerlijk op Kreta voor mijn opleiding tot yoga lerares. Ik ben blij dat ik hier naartoe ben gekomen, ookal was ik dat in eerste instantie niet. Ik heb in Portugal zo een geweldige tijd gehad en zoveel leuke mensen ontmoet dat het moeilijk was om weg te gaan. Eerst ben ik een paar dagen naar Lissabon gegaan met een vriendin van mij, Tinka. We hadden een hostel geboekt wat boven op een heuvel was, dus dat was iedere keer een mooie hike. Daarnaast hebben we vooral heel veel gelopen door de stad, omdat we natuurlijk zoveel mogelijk wilden zien. We hebben heel Lissabon gezien toen we met een lift naar boven gingen en je een fantastisch uitzicht had over de stad. Verder hebben we barrio alto verkend, waar alle barretjes en cafés zitten. Ook hebben we genoten van de heerlijke Portugese wijn en het eten. Na 3 dagen was het alweer tijd om naar het surfkamp te gaan. Toen we aankwamen waren we kapot , omdat we de dag ervoor waren uitgeweest. We waren dan ook niet bepaald in de stemming om sociaal te zijn, maar helaas was onze tent nog niet klaar en liep iedereen rond om elkaar te leren kennen. Wat het nog beter maakte, was het surfschema waarop stond dat wij vooral 's ochtends om 07:00 en s'avonds om 21:00 les zouden hebben. In het begin waren we dus niet al te enthousiast maar dat kwam vooral door de moeheid. De avond naderde en na een heerlijke maaltijd hadden we een welkomstfeest. De sfeer was meteen al geweldig en heel gezellig. Rond middernacht lagen we lekker in onze tipi met zin om de surfweek te beginnen. Totdat onze wekker ging... Om 06:00 hesen we ons in ons wetsuit op naar de koude oceaan. Gelukkig heeft de oceaan zo'n magisch effect dat we na een duik helemaal wakker waren en klaar om de dag te beginnen. Uiteindelijk wende we aan het vroege opstaan en was het heerlijk om zulke lange dagen te hebben! Het surfen was wel echt een uitdaging maar super om te doen! Iedere keer als je een golf had gehad en het niet zo goed ging, wilde je het beter doen. En ook al ging het wel goed dan nog wilde je nog een golf omdat het zo geweldig voelde. In een week tijd heb ik aardig wat geleerd en ik ga dit zeker vaker doen ! Misschien zelfs op hetzelfde kamp, omdat er ook hele leuke activiteiten waren zowel overdag als s'avonds. Je kon skateboard of yogalessen nemen of meedoen aan een voetbal of volleybal toernooi. En s'avonds waren er altijd gezellige feestjes. Alles bij elkaar was het een hele mooie ervaring, misschien iets te kort, maar ik weet zeker dat ik het hier ik Griekenland ook super ga vinden!

  • 22 Juli 2016 - 12:09

    Oma V.:

    Enig om te lezen en merken dat je zo geniet. Liefs, oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Grândola

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 20551

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: