New York City: Day 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Hilde Bos - WaarBenJij.nu New York City: Day 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Hilde Bos - WaarBenJij.nu

New York City: Day 4

Blijf op de hoogte en volg Hilde

25 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Na hereniging van moeder en dochter op het vliegveld na 6 maanden was het tijd om ons hotel op te zoeken. Allebei hadden we een behoorlijk lange reis gehad om naar 'The Big Apple' te komen. Ikzelf was al vanaf 3 uur 's ochtends wakker, dus zodra we het hotel hadden gevonden en wat hadden gegeten was het hoog tijd om ons heerlijke hotelbedje op te zoeken.

De dag erna begonnen we met het verkennen van de stad. 72 uur lang konden we gebruik maken van de 'NY sightseeing tourbus' en dat hebben we ook zeker gedaan. We hebben van alles gezien: Empire State Building, Central Park, Times Square, een aantal hoge gebouwen en nog heel veel andere gebouwen. Toch wel even wat anders dan Venezuela met alleen maar zon, zee en strand..

Vandaag zit ik op de boot, de 4e sightseeing tour van New York alweer, maar dit keer gelukkig even niet vanuit een bus. Laat ik het zo zeggen, New York is leuk om te bezoeken voor één keer zodat je kan zeggen dat je in 'The Big Apple' bent geweest, maar voor de rest ben ik niet zo'n fan van de stad. Waarschijnlijk omdat ik het vanuit het toeristische oogpunt te zien krijg en ik denk dat New York stukken leuker is als je op sleeptouw wordt genomen door iemand die hier woont en je ook echt de leuke plekken kan laten zien in plaats van allerlei gebouwen waar een hele geschiedenis achter zit die mij, eerlijk gezegd, vrij weinig interesseert. Dat besef ik nu dus ook nu ik op de rondvaartboot zit omringd door toeristen die paniekerig overal, en van elk gebouw, foto's proberen te maken of hysterisch beginnen te wijzen wanneer het vrijheidsbeeld vanaf enorme afstand in zicht komt. Waar ik dan wel weer blij van wordt is dat het eindelijk mooi weer is in New York :)! Geen regenponcho's en kletsnatte kleding meer, maar heerlijk in het zonnetje zitten op de boot.

Er staan gelukkig nog wel leuke dingen op de planning, zoals fietsen door Central Park, heerlijk uit eten gaan en natuurlijk een Musical voorstelling bezoeken! De eerste keer dat ik The Lion King ga zien en dan meteen op Broadway!
Daarna is het alweer tijd om naar Nederland te gaan. Wat kan een halfjaar toch snel voorbij vliegen..!
Tot over een paar daagjes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1504
Totaal aantal bezoekers 20521

Voorgaande reizen:

29 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

summer '16

29 December 2015 - 23 Januari 2016

2016

14 April 2015 - 17 Juli 2015

Animation @ Greece!

01 December 2013 - 29 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: